.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعتراض مردم بهشهر به نصب سرعت گير توسط شهرداری

تعدادي از مردم بهشهر با اشاره به آنچه كه نصب بيش از حد و فراوان سرعت گيرها در خيابانهاي اين شهر عنوان كردند، خواستار تجديدنظر شهرداري در نصب اين سرعت گيرها و جمع آوري دستكم تعدادي از آنها شدند.

يكي از شهروندان بهشهري دراين زمينه به خبرنگار ايرنا گفت: متاسفانه روند نصب اين سرعت گيرها به تازگي شدت فراواني گرفته است و در بهشهر هيچ كوچه و خياباني وجود ندارد كه در آن سرعت گيري نصب نشده باشد.
"كريم احمدي" ادامه داد: وسايل نقليه ما در مدت بسيار كوتاهي دچار آسيب هاي فراوان مي شوند و مسوولان به اين بهانه كه اين سرعت گيرها براي ايجاد آرامش مردم به خصوص افراد پياده نصب شده اند از پاسخگويي در اين زمينه خودداري مي كنند.
وي افزود: ترمزهاي ناگهاني وسايل نقليه اي كه به اين سرعت گيرها نزديك مي شوند ترس و اضطراب دايمي را در مردم ايجاد كرده و بايد براي جبران اين مشكل، چاره اي انديشيده شود.
يكي ديگر از مردم بهشهر گفت: در سالهاي گذشته در تمام مناطقي كه مردم درخواست نصب سرعت گير را به شهرداري ارايه كرده بودند، سرعت گيرهاي پلاستيكي كه از ارتفاع كمي برخوردار بودند نصب شد كه به دليل تعبيه شدن شبرنگ در درون آن ، در شب به خوبي قابل رويت بود.
"علي رضايي" افزود: پس از مدت كوتاهي روند نصب سرعت گير پلاستيكي متوقف گرديد و پس از آن شهرداري اقدام به ايجاد سرعت گيرهاي آسفالته كرد.
وي ادامه داد: چون اين سرعت گيرها به صورت كاملا غير استاندارد ساخته مي شود علاوه بر ارتفاع زيادي كه دارند ، در شب نيز ديده نمي شود و همين، باعث اتفاقات ناگواري نيز مي شود.
وي يادآور شد: نصب اين سرعت گيرها نياز به دوندگي زيادي ندارد و مردم هر كوچه و خياباني كه بخواهند از سرعت گير برخوردار شوند تنها با يك بار مراجعه به شهرداري مي توانند مسوولان شهرداري را به ساختن اين سرعت گيرها متقاعد كنند.
شهروند ديگري نيز گفت: با وجودآن كه مسوولان راه وترابري بر غيراستاندارد بودن هر نوع سرعت گير در خيابان ها و معابر تاكيد كرده اند اما متاسفانه مسوولان شهرداري بهشهر بدون توجه به اين موارد كه به يقين از نكات علمي و منطقي سرچشمه مي گيرد، بهشهر را به شهر سرعت گيرها تبديل كرده اند.
"حسن رجبي" ادامه داد: اگر مسوولان شهرداري مي خواهند مردم را از راندن وسايل نقليه با سرعت بالا بازدارند، راه آن نصب فراوان سرعت گير نيست بلكه مي توان اين كار را با دادن آموزش هاي اوليه به رانندگان نهادينه كرد.
وي افزود: اين اقدام شهرداري پاك كردن صورت مساله است و به يقين نمي ـ تواند عامل بازدارنده سرعت رانندگان باشد.
يكي از رانندگان تاكسي بهشهر نيز به خبرنگار ايرنا گفت: در برخي از كوچه و خيابان هاي پرتردد تعداد سرعت گيرها آن قدر زياد است كه تمايل رانندگان تاكسي براي جابه جا كردن مسافران آن مناطق كاهش يافته است.
"محمد يعقوبي" ادامه داد: عبور چندباره هر ماشين از روي اين سرعت ـ گيرهاي نامناسب، خسارت هاي فراواني را به وسايل نقليه وارد مي كند.
شهروند ديگري نيز گفت: اگر بشود نصب اين سرعت گيرها در خيابان هاي فرعي را به نوعي توجيه كرد، نصب آنها در خيابان اصلي بهشهر كه جاده اي ترانزيتي است به هيچ وجه قابل قبول نيست.
"اميد كشاورز" ادامه داد: خيابان اصلي بهشهر مملو از سرعت گيرهاي پلاستيكي و آسفالته است كه به دليل موثر نبودن آنها در جلوگيري از كاهش سرعت رانندگان و تاثيرات منفي آن، بايد براي برداشته شدن آنها اقدام شود.
شهردار بهشهر در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا مبني بر علت تعداد زياد سرعت گيرها در سطح شهر گفت: در ايجاد و نصب سرعت گيرها در بهشهر شتابزده عمل كرديم و اين شهر بيشترين تعداد سرعت گيرها در مازندران را دارد.
"قاسم جعفري" ادامه داد: شتابزده عمل كردن در نصب سرعت گير موجب شد تا از سوي استانداري مازندران مورد مواخذه قرار گيريم.
وي با اشاره به اينكه به طور اساسي با ايجاد سرعت گير در محلات مخالفيم و از سوي ديگر مورد اعتراض موافقان يا مخالفان نسبت به عدم نصب سرعت گير در شهر هستيم افزود: در تصادفي كه اخيرا با موتورسيكلت در نقاط داراي سرعت گير اين شهر اتفاق افتاد، همه شهرداري را مقصر اعلام كردند و از طرفي در برخي ديگر از تصادفها از عدم نصب سرعت گير شكايت دارند.
"جعفري" در خصوص قابل رويت نبودن سرعت گيرها در شب كه به وسيله بتن و مواد آسفالته توسط شهرداري و يا اهالي محل نصب مي شود اظهار داشت: در صورت رنگ آميزي بايد هفته اي يك بار اين كار تكرار شود كه براي شهرداري مقرون به صرفه نيست.
شهردار بهشهر با اعلام اينكه سرعت گيرهاي پلاستيكي به دليل عمر كم و قيمت زياد، مقرون به صرفه نيست، تصريح كرد: تعدادي از سرعت گيرهاي پلاستيكي كه در سطح شهر تخريب شده اند توسط اهالي محل و به وسيله بتن دوباره به صورت غيراستاندارد ساخته شده اند اما در بروز حادثه شهرداري مقصر اصلي شناخته مي شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.234 seconds.